شرح وظایف مدیر واحد آموزشی
الف ) وظایف آموزشی و پرورشی
کلیه اقداماتی که در محیط مدرسه انجام می پذیرد زیر نظر مدیر مدرسه خواهد بود و مدیر مدرسه از نظر حسن اجرای امور پرورشی، آموزشی و اداری در مقابل اداره
آموزش و پرورش محل، مسئولیت تام دارد و وظایف او به شرح زیر می باشد:
1-نظارت برحسن اجرای برنامه ها و فعالیت های رسمی و فوق برنامه و مراقبت بر پیشرفت امور آموزشی، پرورشی و اداری مدرسه
2=نظارت براجرای مراسم آغازین، برگزاری نماز جماعت ، مراسم ویژه ی ایام الله و مناسبت ها
3-هدایت و راهنمایی کلیه ی کارکنان مدرسه در جهت انجام وظایف و حسن اجرای برنامه ها
4-تشکیل شوراها به ویژه شورای معلمان و گروههای آموزشی ، پرورشی به صورت ماهانه ، شرکت در جلسات مربوط و ارسال پیشنهاد های ارائه شده به اداره متبوع
5-تشکیل انجمن اولیا و مربیان، برنامه ریزی و اجرای برنامه ها، بر طبق اساسنامه و دستورالعمل های صادره از طرف وزارت آموزش و پرورش ، جلب مشارکت اولیا دانش آموزان در انجام امور مدرسه و نظارت بر حسن اجرای وظایف
6-تدوین، اجرا و ارزیابی برنامه سالانه با مشارکت کارکنان ، اولیا و دانش آموزان مدرسه متناسب با ضوابط و مقررات
7-حضور در کلاس درس، مشاهده روش کار و تدریس معلمان و ارائه ی مشاوره برای اصلاح روش ها و نظارت بر ثبت روند پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در دفتر کلاسی
8-بهره گیری از نظرات، صاحب نظران، اساتید متعهد و آگاه به مسائل تعلیم و تربیت(دانشگاهها ،مراکز علمی و حوزه های علمیه) در جهت ار تقای علمی و تربیتی کارکنان، دانش آموزان و اولیای آنان
9-شناسایی سطح نگرش ،دانش و مهارت کلیه ی کارکنان مدرسه و معرفی افراد نیازمند به گذراندن دوره های بازآموزی و کارآموزی به اداره متبوع
10-برنامه ریزی ، نظارت و ترغیب کارکنان و دانش آموزان جهت رعایت موازین اسلامی و نظارت بر رعایت پوشش اسلامی توسط آنان
11-جلب مشارکت سازنده و اثر بخش کارکنان و خانواده ها در حفظ تعمیق و اشاعه حیا ، عفاف و پوشش دانش آموزان
12-شرکت فعال در جلسات، گردهمایی ها و دوره های آموزشی بهره گیری از نتایج آن ها برای بهبود امور مدرسه و طر ح مهم ترین نکات در شورا ی معلمان
13-برنامه ریزی و اتخاذ روش ها و تدابیرلازم برای برقراری و ارتقای سطح ارتباط سالم و مؤثر بین دانش آموزان و کارکنان مدرسه
14-شناسایی دقیق پیشرفت یا افت تحصیلی دانش آموزان و ارئه ی راهنمایی و مشاوره به اولیا ء جهت بهبود روند تحصیلی دانش آموزان
15-نظارت بر حسن اجرای امتحانات کتبی ، شفاهی ، عملی و نحوه تصحیح اوراق امتحانی دانش آموزان از سوی معلمان
16-ابلاغ کتبی نتایج امتحانات و اعلام نظرات معلمین به اولیای دانش آموزان
17-تجهیزکارگاه و آزمایشگاه به وسایل آموزشی ، کمک آموزشی و امکانات تکمیلی، نظارت بر چگونگی استفاده از وسایل ، ثبت فعالیت های انجام شده از سوی معلمان در دفاتر ذیربط و نحوه ی تأثیر گذاری فعالیت عملی دانش آموزان در نمره ی ارزشیابی آنان
18-تجهیز نمازخانه و کتاب خانه به وسایل و کتب مورد نیاز ، برنامه ریزی و نظارت بر اقامه باشکوه نماز جماعت و بهره گیری مستمر از کتاب خانه توسط دانش آموزان و کارکنان
19-برنامه ریزی و فراهم سازی شرایط مناسب برای انجام فعالیت های علمی، آموزشی، فرهنگی وتربیتی دانش آموزان از طریق تشکیل گروه ها و ا نجمن های دانش آموزی مطابق با مقررات
20-همکاری ، هماهنگی و بهره گیری از ظرفیت های سایر سازمان ها و نهادها بر اساس ضوابط و مقررات
21-شناسائی دانش آموزان دارای مشکلات خانوادگی، ناهنجاری های رفتاری و اخلاقی و برنامه ریزی برای اصلاح و رفع مشکلات آنان
22-برنامه ریزی برای راهنمایی و مشاوره دانش آموزان و ایجاد محیطی مساعد برای رشد فضایل اخلاقی، شکوفا شدن استعداد ها و پیشگیری از نفوذ آفات فکری و عملی
23-شناسایی دانش آموزان کم بضاعت و ایجاد زمینه کمک با حفظ شئون و شخصیت آنان
24-پاسداری و صیانت از کرامت دانش اموزان و اهتمام لازم برای تأمین ارامش روحی و روانی لازم در مدرسه
25-برنامه ریزی و نظارت بر حسن اجرای فعالیت های تربیت بدنی از جمله مسابقات و انتخاب و معرفی برترین ها به اداره متبوع و تأمین ،تجهیز فضاها و وسایل ورزشی و بهداشتی مورد نیاز
26-اهتمام لازم در خصوص بهداشت فردی ،محیطی وغذایی دانش آموزان و تامین نیازهای تجهیزاتی و امکانات مورد نیاز برای ارتقاء سطح کیفی بهداشت و سلامت آموزشگاه.