ب : وظایف اداری :
27-ثبت نام به موقع دانش آموزان بر اساس آئین نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی
28-پیش بینی نیروی انسانی مطابق با ضوابط و درجه بندی مدرسه و ارائه ی پیشنهاد های لازم به اداره آموزش و پرورش منطقه حداقل یک ماه قبل از شروع سال تحصیلی
29-تنظیم برنامه هفتگی کلاس ها و ابلاغ به موقع آن به معلمان و دانش آموزان قبل از شروع سال تحصیلی
30-ابلاغ شرح وظایف کارکنان و مفاد آئین نامه ها ، بخشنامه ها و دستورالعمل های واصله به افراد ذیربط و نظارت و مراقبت کامل در اجرای آن ها
31-برنامه ریزی و اقدام مناسب برای هوشمند سازی مدرسه و استقرار نظام یاددهی –یادگیری هوشمند
32-شناسایی و جذب دانش آموزان باز مانده از تحصیل .
33-رسیدگی به حضور و غیاب کارکنان و ثبت آن در دفتر مربوط و اعلام به موقع غیبت آنان به اداره آموزش و پرورش متبوع
34-اداره کلاس ها در صورت غیبت معلم با همکاری سایر کارکنان
35-حضور در محیط کار قبل از ورود دانش آموزان به مدرسه و خروج پس از خارج شدن تمام دانش آموزان و کارکنان مگر در موارد ضروری
36-دایر نگه داشتن مدرسه در ایام تعطیلات فصلی طبق مقررات و دستورالعمل های صادره از وزارت آموزش و پرورش
37-نظارت مستقیم و دقیق بر تهیه و تنظیم دفاتر امتحانات ، آمار و لیست ارزشیابی دانش آموزان و ارسال به موقع گزارش های لازم به اداره آموزش و پرورش و بستن به موقع آن ها و مراقبت در حفظ و نگهداری سوابق و اسناد بر اساس مقررات و دستورالعمل های مربوط
38- مراقبت در حفظ اموال و ساختمان و نظارت بر حسن اجرای امور مالی مدرسه ، تنظیم دفاتر مربوط و اسناد لازم بر مبنای مقررات مالی و آماده نگهداشتن سوابق برای بررسی مقامات مربوط
39-مراقبت کامل در تأمین شرایط مطلوب بهداشتی و ایمنی دانش آموزان و کارکنان مدرسه ، اهتمام در پیشگیری از سوانح و کمک رسانی به افراد سانحه دیده ، اطلاع رسانی سریع به اولیاء دانش آموزان و اداره آموزش و پرورش
40-تنظیم و تشکیل پرونده خدمت برای کلیه ی کارکنان، ثبت عملکرد و انجام ارزشیابی مستمر و پایانی آنان
41-شناسائی کارکنان علاقمند، شایسته و فعال و معرفی به مقامات ذیربط جهت تقدیر و تشویق آنان و هم چنین شناسائی افراد کم کار ، سهل انگار و خاطی و معرفی آنان به اداره متبوع جهت اقدام لازم
42-برنامه ریزی برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با حرفَ ومشاغل
43-پاسخگویی به مکاتبات اداری در حداقل زمان ممکن
44-برنامه ریزی به منظور جلب مشارکت معلمان و سایر کارکنان واحد آموزشی برای ایفای نقش تربیتی.
45-شناسایی دانش آموزان مبتکر و خلاق جهت تشویق و ترغیب و رشد آنان با در اختیار گذاشتن امکانات مورد نیاز
46-پاسخگویی به سؤالات اولیای دانش آموزان و دیگر مراجعان مربوطه
46-انجام سایر امور مربوط ارجاعی عنداللزوم
تذکر
1-در صورتی که مدرسه به صورت مجتمع اداره می شود، مدیر مدرسه می بایست زیر نظر مدیر مجتمع به اداره ی مدرسه اقدام نماید
مدیران مدارس به هنگام تغییر سمت موظف هستند فهرست اسناد و مدارک دفاتر امتحانات ، آمار ، اموال ، اندیکاتور ،مشاهده و دفاتر امور مالی و هم چنین صورت اموال و وسایل مدرسه را برابر مقررات در سه نسخه تنظیم و پس از تایید مدیر جدید و یا فردی که از سوی اداره معین شده است ، یک نسخ ه را به اداره آموزش و پرورش محل ارسال ، نسخه دوم را در مدرسه بایگانی و نسخه سوم را به عنوان رسید نقل و انتقالات نزد خود نگهداری کنند .